Sunday, January 2, 2011

Kerana Diriku begitu berharga

2 comments


Hello all.. 
Tajuk entry kali ini bukan mahu menjaja promosi diri aku ye, tetapi hendak memberitahu kepada kalian bahawa diri kita termasuk aku sememangnya berharga.
 Di mana letaknya harga itu?

Buku lali kah??Oh tidak mungkin.

Jambulnya kah??Erkk..Apa kes?

Kita bukannya ayam sabung. Kerana berharganya ayam sabung terletak pada tajinya.
Kita bukannya gajah di mana gadingnya begitu berharga.

Selain penampilan, harga manusia tentunya terletak pada akhlak yang baik. Akhlak yang baik akan mempengaruhi tingkah laku yang molek-molek belaka.

Bukannya harga yang ditetapkan untuk hantaran kahwin ya.. Kita bukan nak jual orang.

Pada Lelaki:
+Caring
+Bertanggungjawab
+Boleh masak( Bonus ni)
+Boleh berkemas ( Bonus lagi)
+Sopan-santun
+Penyabar
+Pemaaf
+Berbudi bahasa
+Tidak ambil kesempatan


Pada perempuan:
+Pandai masak
+Pandai buat kerja rumah
+Lemah-lembut
+Penyabar
+Pemaaf
+Mas kahwin murah (boleh diterima tak?)
+Pandai jaga maruah


Segala yang aku tulis di atas, adalah pandangan peribadi aku. Kalau ada yang tak puas hati silalah maki aku mintak maaf. Kalau rasa berguna, jadikanlah rujukkan.





2 comments:

Post a Comment

 
best linux hosting