Monday, February 28, 2011

Daily Game Feb 28 - Fruit Slasher

Comments
Slash as many fruits as you can, but watch out not to slash the hamsters!

Fruit Slasher is powered by dailygame.org

Sunday, February 27, 2011

Daily Game Feb 27 - Watermelon Bomb

Comments
Shoot watermelon bombs to get the fruit down of the tree to sell at the market.

Watermelon Bomb is powered by dailygame.org

Saturday, February 26, 2011

Daily Game Feb 26 - Butcherbugs

Comments
Play as a bunch of ladybugs blasting their way through the butcher's cerebral cortex in order to knock him down.

Butcherbugs is powered by dailygame.org

Friday, February 25, 2011

Daily Game Feb 25 - Cyber Sprint

Comments
Jump above, between or slide under the walls for as long as you can.

Cyber Sprint is powered by dailygame.org

Thursday, February 24, 2011

Daily Game Feb 24 - The Moops - Combos of Joy

Comments
Help spread joy in the galaxy by creating combos of joy!

The Moops - Combos of Joy is powered by dailygame.org

Wednesday, February 23, 2011

Daily Game Feb 23 - Little Noah Saves The Wor

Comments
Help little Noah save the world by kicking the extra sheep.

Little Noah Saves The Wor is powered by dailygame.org

Tuesday, February 22, 2011

Daily Game Feb 22 - Sundrops

Comments
Collect the pearls using your sundrops.

Sundrops is powered by dailygame.org

Monday, February 21, 2011

Daily Game Feb 21 - Stark Raving Ted

Comments
Aliens have invaded the planet and turned people into zombies. It's up to you to stand against them.

Stark Raving Ted is powered by dailygame.org

Sunday, February 20, 2011

Daily Game Feb 20 - Vectrix

Comments
Race through the endless tunnel for as long as possible.

Vectrix is powered by dailygame.org

Saturday, February 19, 2011

Daily Game Feb 19 - King's Guard

Comments
A match 3 game with a fun twist.

King's Guard is powered by dailygame.org

Friday, February 18, 2011

Daily Game Feb 18 - Dromad

Comments
Last for as long as you can while defending yourself from enemies that get more difficult over time.

Dromad is powered by dailygame.org

Thursday, February 17, 2011

Daily Game Feb 17 - Sift Heads - Ultimatum

Comments
In this chapter of Sift Heads Vinnie takes vengeance on the Italian mob.

Sift Heads - Ultimatum is powered by dailygame.org

Wednesday, February 16, 2011

Daily Game Feb 16 - Echoes: Operation Stra...

Comments
Explore a heavy story driven world in a game that blends action and strategy together.

Echoes: Operation Stra... is powered by dailygame.org

Tuesday, February 15, 2011

Daily Game Feb 15 - Ninja Hamsters vs Robots

Comments
Robots fueled by the power of sushi have invaded the planet. Defeat them and gain back the sushi as the sushi loving ninja hamster.

Ninja Hamsters vs Robots is powered by dailygame.org

Monday, February 14, 2011

Daily Game Feb 14 - Monomaze

Comments
Try to get as many points as possible in either classic or blitz mode, in this innovative game.

Monomaze is powered by dailygame.org

Sunday, February 13, 2011

Daily Game Feb 13 - Zombie Splatter

Comments
Fight your way through hordes of zombies. Buy new weapons and upgrade your skills to help you on the onslaught.

Zombie Splatter is powered by dailygame.org

Saturday, February 12, 2011

Daily Game Feb 12 - Bitejacker

Comments
Survive this zombie horror based on an indie game review show.

Bitejacker is powered by dailygame.org

Friday, February 11, 2011

Daily Game Feb 11 - Collapse It

Comments
Place the bombs in the correct places in order to take out the people in each level.

Collapse It is powered by dailygame.org

Thursday, February 10, 2011

Daily Game Feb 10 - Bubble Tanks 3

Comments
Gather more bubbles from your destroyed enemies to upgrade and modify your tank.

Bubble Tanks 3 is powered by dailygame.org

Wednesday, February 9, 2011

Daily Game Feb 09 - Icy Gifts

Comments
A fun chain reaction game that features power ups and upgrades.

Icy Gifts is powered by dailygame.org

Hayati perjuangan Rasulullah, buang Valentine Day

Comments
Harakah Daily

KUALA LUMPUR, 9 Feb: Kelab Rakan Siswa Islah Malaysia (Karisma) selaku badan mahasiswa yang sentiasa menggerakkan isu-isu kemahasiswaan ingin mengajak seluruh mahasiswa, pemuda-pemudi dan umat Islam sekalian untuk tidak membudayakan sambutan Valentine Day.
Presiden Karisma, Khairul Fadhli Ismail berkata, mahasiswa sepatutnya bukan setakat tidak membudayakan sambutan itu bahkan perlu turun padang memberikan penerangan kepada masyarakat tentang fakta-fakta yang sebenar.
Menurutnya, 14 Februari menjadi tarikh keramat buat pemuda-pemudi tidak kurang juga yang sudah bergelar suami mahupun isteri untuk meraikan dek publisiti dan promosi yang menguntumkan kemanisan.
Katanya, fakta menunjukkah salah satu kewujudan Hari Valentine ini adalah kerana kejatuhan kerajaan Islam di Sepanyol pada tarikh tersebut manakala orang yang menjadi dalang kepada kekalahanan itu adalah seorang paderi Kristian, Saint Valentine.
Lalu 14 Februari 1492 dinamakan Hari Valentine dan dianggap sebagai hari kasih sayang kerana Islam dianggap sebagai agama yang zalim.
“Bukankah dengan menyambutnya kita sendiri menghina agama kita yang suci?
“Kejinya jika begitu, lagi parah jika mahasiswa yang merupakan golongan intelektual turut terjebak dalam kehinaan ini,” ujarnya dalam kenyataan kepada Harakahdaily.
Tambahnya, orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada umat Islam sehingga mengikuti agama mereka membuktikan serangan dan doktrin itu akan berterusan.
Malah, ujarnya racun-racun hedonisme sudah berjaya menembusi umat Islam dan akibatnya turut menyebabkan kepada gejala sosial, percampuran lelaki perempuan, zina, pembuangan bayi dan lain-lainnya.
Tambahnya lagi, tanggal 14 Februari dicanang sehingga dijadikan kemestian untuk disambut dan diraikan menjerumuskan anak-anak muda ke jurang kebinasaan.
Jelasnya, seperti yang semua sedia maklum, antara sejarah lain menyebut sebelum abad ke-17 Masihi, masyarakat Rom meraikan Hari Valentine setiap 14 Februari sebagai hari mencintai tuhan atau patung pujaan mereka.
Manakala dalam penceritaan lain, hari kekasih ini diraikan oleh penganut Kristian yang memuja seorang paderi bernama St. Valentine dengan menganggap beliau sebagai seorang yang mulia kerana sanggup berkorban dan mati demi agama kristian.
Walau apapun sejarahnya, tegasnya tetap tiada kepentingan dan bukan ciri-ciri orang beriman mencontohi budaya negatif orang musyrik.
“Malah dengan kehadiran Hari Maulidurrasul yang disambut di negara kita pada 15 Februari (12 Rabiul Awal) adalah jauh lebih bagus kita bersama-sama menghayati pengorbanan junjungan besar Rasulullah s.a.w serta para sahabat dalam mengubah ketamadunan dunia yang memberikan kemanisan sehingga ke detik ini.
“Malah keimanan kepada Nabi ini merupakan antara teras sebagai Muslim,” ujarnya.
Justeru, katanya Karisma juga mengambil inisiatif kesedaran dengan mengadakan kempen Anda Bijak Jauhi Zina (ABJZ), pengedaran risalah, task force, perkhemahan dan sebagainya sebagai alternatif aktiviti bermanfaat kepada mahasiswa dan remaja pada tarikh-tarikh sebegitu.
Malah, ujarnya Karisma juga bersedia untuk membantu dan keterhadapan bersama mana-mana pihak sama ada kerajaan mahupun badan bukan kerajaan seperti Pertubuhan IIKRAM Malaysia (IKRAM), Pertubuhan Jamaah Islam Malaysia (JIM) dan  lain-lain dalam menganjurkan program-program kesedaran Islamik dan bercorak motivasi.
“Maka marilah sama-sama kita buang istilah valentine ini daripada memori setiap daripada kita dan kita lebihkan penghayatan kepada perjuangan dan misi agung menegakkan Islam yang diwariskan oleh insan agung Muhammad bin Abdullah s.a.w. Nabi dan Rasul yang terakhir,” ujarnya.

Tuesday, February 8, 2011

Post Mortem- Bersifat terbuka dan berani menerima teguran

Comments
Ada jugakan spesis manusia yang tidak boleh menerima teguran dan pandangan dari orang lain. Wahai manusia-manusia yang berkenaan. Ni jawapan aku pada hang pa yang bajet pandai.

Apa peranan dan fungsi ukhwah sesama manusia? Islam menggalakkan kita untuk memilih kawan yang mengajak kita mendekatkan diri dengan Allah. Dah tahu diri tak berapa nak cerdik hal-hal Islam, carilah manusia yang boleh membimbing kita ke arah Islam. Bukan pula bila ditegur terus dibalas dengan makian dan suruh jaga hidup masing-masing. Kubur masing-masing adalah falsafah untuk manusia yang bangang.

Spesis ni pula jenis suka cakap besar dan sembang tinggi. Sembang bukan main berapi dan termasuk aku ingat orang ini memang pandai serba-serbi tapi bila waktu buat kerja hampeh. Kenapa? Banyak yang songsang dan tak betul dan hasilnya kadang2 zero. Cakap tak serupa bikin. Bila ditegur tak mau dengar cakap kita tak tahu apa dan dia punya pengalaman lebih. Jenis ni suka dok bagi arahan pada orang. Ye lah dah anggap diri macam orang besar-besar pada hal sama taraf ja kita.hehe...

Ada jenis orang yang tak suka pada post-mortem. Dorang dah anggap kaedah dah sempurna dan tiada cacat celanya. ni pun pelik juga perangai. Tak kiralah apa jenis kaedah yang korang guna pakai, post-mortem tetap diperlukan juga. Itulah yang dinamakan penambahbaikkan. Islam pun mengajak umatnya untuk senantiasa bermuhasabah diri. manusia tidak akan terlepas dari melakukan dosa sebab tu pentingnya muhasabah dan taubat. Bukan pula bila kita menyuarakan sebab apa terjadi sekian-sekian terus dilabelkan sebagai bangang sebab awal-awal tak direncanakan elok2. Kita manusia beb. Bila kaedah yang dirancang tak sempurna dan menemui kegagalan maka penambahbaikkan amat diperlukan. Macam mana? Perbincanganlah sesama jemaah. Kita buat sampai matlamat kita tercapai. Yang penting jangan putus asa. ok?

Daily Game Feb 08 - Fill The Sky With Stars

Comments
Collect as many stars as you can and light up the night before the moon disappears.

filltheskywiths tars is powered by dailygame.org

Monday, February 7, 2011

Daily Game Feb 07 - Born into darkness

Comments
Shoot the shadows and survive as long as you can.

Born into darkness is powered by dailygame.org

Sunday, February 6, 2011

Daily Game Feb 06 - Caldera Legends

Comments
Take back your land using the power of the mage's order.

Caldera Legends is powered by dailygame.org

Friday, February 4, 2011

Implikasi serantau revolusi Mesir

Comments
Haris Zalkapli

Sumber gambar:http://blogkauapa.blogspot.com
Pemimpin Perancis, Napolean Bonaparte pernah berkata, “Mesir ialah negara paling penting di dunia,” menjelaskan kepentingan negara Arab itu kepada kuasa-kuasa dunia semasa era empayar satu masa dulu.

Apapun yang mendasari pandangan Bonaparte itu, kepentingan Mesir di dunia dapat diperhatikan dan dirasakan pada masa ini, ketika negara itu sedang dalam proses melalui satu perubahan besar.

Kuasa-kuasa Israel, Amerika Syarikat, Arab Saudi, Eropah, Turki dan Iran semuanya bakal terkesan sekiranya dan apabila perubahan yang benar-benar mengubah dasar negara Mesir berlaku.

Israel jelas sekali merupakan kuasa yang akan paling terkesan, disebabkan sempadan dan sejarah yang mengikat kedua-dua pemain penting Asia Barat itu.

Mesir kekal sebagai satu-satunya negara yang mampu berperang secara terus dengan Israel, seperti yang telah ditunjukkan oleh sejarah.

Apapun keputusan peperangan masa silam, faktor ini tetap dipandang berat oleh rejim Zionis itu.
Pada masa ini, Mesir yang masih di bawah pimpinan Presiden Hosni Mubarak yang semakin terhakis keabsahannya, ialah faktor paling penting yang menjayakan kepungan ke atas wilayah Gaza, Palestin.

Sempadan kecil Gaza dengan Mesir yang menjadi talian hayat rakyat Gaza dikawal oleh pihak berkuasa Mesir, menjadikan Kaherah sebagai satu kuasa yang berperanan besar dalam memberi kesan kepada situasi dan kondisi di Gaza.

Kaherah juga pada masa kini berada di pihak Barat melibatkan rundingan diwakili Fatah dengan Israel, satu peranan yang menjadi faktor penting sokongan AS.

Sejak sekurang-kurangnya 2009, dalam tempoh menuju pilihan raya parlimen dan pilihan raya presiden yang dinantikan di Mesir, pemerintahan Hosni menunjukkan tindakan-tindakan yang keras terhadap Gaza dan pembangkang terutama gerakan Islam Ikhwan al-Muslimin.

Tindakan-tindakan pemerintah Mesir itu dibaca penentangnya sebagai usaha meminta sokonga daripada kuasa Barat, dengan menunjukkan kepentingannya memerangi gerakan Islam yang didakwa militan dan teroris, satu lagi kepentingan yang menjadi sebab penting dukungan kuasa-kuasa Barat selama ini.

Seperti rejim-rejim Arab lain, pemerintahan Hosni disokong kerana peranannya melawan kumpulan-kumpulan Islam yang didakwa ekstremis dan teroris (dengan isu hak asasi manusia dan demokrasi menjadi kurang penting berbanding memerangi “teroris.”)

Hal tersebut menjelaskan satu bahagian besar sokongan kuasa-kuasa asing terhadap rejim Hosni, yang dibenarkan memerintah dengan kuku besi selama 30 tahun kini.

Di kedua-dua Tunisia dan Mesir, kebimbangan yang dilihat pada pihak Barat ialah kemungkinan gerakan Islam menjadi pemain penting dalam negara tersebut dalam era selepas revolusi.

Kenyataan William Hague, menteri luar Inggeris tentang kebimbangan “ekstremis mengambil alih” di Mesir memberi satu gambaran sentimen dunia Barat.

Seluruh dunia Barat bakal terkesan oleh perubahan fundamental Mesir, yang salah satunya ialah menjadikannya lebih bebas daripada rejim Hosni sekarang yang terhutang dengan kuasa asing.

Kuasa terbabit juga masih mempunyai ruang dan peluang untuk mengatur dan melaksana tindakan, dalam tempoh berlaku perubahan dan tempoh peralihan termasuk pilihan raya baharu dan pembentukan kerajaan selepas itu, tempoh yang paling kritikal untuk melihat perubahan bermakna terlaksana.

Bergantung kepada sikap pemerintah baharu, perubahan fundamental Mesir juga mampu mengubah kedudukan negara itu dalam dunia Arab.

Sekiranya peranan Mesir dalam politik serantau merosot, pakatan Kaherah-Riyadh akan terjejas, dan berkemungkinan meningkatkan pengaruh kuasa pesaing lain.

Perubahan ini sememangnya telah dirasakan dan dibimbangi oleh kedua-dua pusat kuasa dunia Arab itu.

Mesir mencapai puncak prestijnya dalam dunia Arab di bawah Presiden Jamal Abdel Nasser yang membawa fahaman penyatuan Arab atau pan-Arabisme.

Pada masa kini, Mesir bersama Arab Saudi dan juga Jordan berperanan sebagai pemimpin dan suara dunia Arab, dan pada tahap tertentu, mewakili dunia Islam.

Mesir dan Arab Saudi terutamanya merupakan negara dominan dalam Liga Arab dan seluruh politik Asia Barat.

Salah satu medan persaingan kuasa-kuasa tersebut ialah Lubnan, yang menyaksikan pakatan Syria-Iran mengukuhkan pengaruhnya.

Aliansi Damsyik-Tehran, yang paling berjaya dan paling bertahan dalam politik serantau Asia Barat ini berdepan pelbagai cabaran dalaman dan luaran tetapi masih bertahan sehingga kini, walaupun sekadar pada sebab-sebab pragmatik.

Sekiranya Mesir tidak lagi bersama Arab Saudi dalam aliansi menguasai dunia Arab, peningkatan pengaruh Syria dan Iran boleh dijangkakan, terutama melibatkan Lubnan.

Ini ditambah lagi dengan dasar luar baharu Turki yang mengukuhkan pengaruhnya melalui usaha-usaha diplomasi, dan pada masa sama meningkatkan hubungan baik dengan Iran dan negara-negara Arab.

Banyak tindakan kerajaan Turki kebelakangan ini - paling utama melibatkan Israel - juga menjadikannya popular di dunia Arab dan Islam, memberikan Ankara aset untuk menjadi kuasa serantau disegani.

Sekiranya perubahan besar yang mengubah haluan fundamental negara-negara Arab seperti Mesir, Jordan dan Arab Saudi berlaku, politik serantau dunia Arab bakal muncul dengan bentuk yang jauh berbeza.

Pusat kuasa dunia Arab yang berpaksi pada Mesir dan Arab Saudi mampu untuk beralih kepada kuasa lain iaitu Turki dan Iran bersama Syria, dengan dua yang dominan bukan kuasa Arab di Asia Barat.

Memandangkan perubahan-perubahan yang berpotensi tercetus akibat perkembangan di dunia Arab hari ini, boleh dijangka tentangan terhadap perubahan itu tidak akan memberi laluan mudah untuk kemungkinan itu berlaku.

Hal ini juga menunjukkan kuasa-kuasa serantau dan dunia mempunyai saham untuk memberi kesan kepada perubahan-perubahan itu, menjelaskan lagi apa yang pernah diucapkan oleh Bonaparte tentang kepentingan Mesir
 

24 PROTOKOL ZIONIS

Comments
 
1. Cara memerintah sebaik-baiknya ialah dengan menggunakan kekerasan dan keganasan bukan dengan perbincangan ilmiah. Hak itu terletak kepada kekuatan. Siapa kuat, dialah berhak, kerana dalam hukum alam, kebenaran terletak dengan kekuatan. Sesungguhnya politik tidak sesuai dengan akhlak. Pemerintah yang berpandukan moral bukanlah ahli politik yang bijak. Merekayang ingin memerintah, mestilah pandai menggunakan tipu helah dan matlamat menghalalkan cara. Minuman keras haruslah digunakan untuk mencapai tujuan itu.

2. Bantuan-bantuan yang diberikan oleh bangsa yahudi melalui agen-agen Yahudi akan memperkuatkan kaum yahudi. Yahudi akan memerintah bangsa lain seperti bangsa itu memerintah negaranya sendiri, tanpa disedari bahawa mereka telah berada di bawah genggaman yahudi. Ketua pentadbir yang dilantik untuk mengatur pentadbiran negara, mestilah terdiri daripada orang-orang yang berjiwa budak, yang mudah diarah untuk kepentingan Yahudi. Melalui akhbar, Yahudi menggerakkan fikiran orang ramai serta mengambil kesempatan untuk mendapatkan emas, meskipun dari lautan darah dan airmata. Pengorbanan adalah perlu, kerana setiap nyawa dikalangan yahudi berharga seribu orang bukan Yahudi.

3. Yahudi akan menjadikan negara bukan Yahudi, sebagai gelanggang pertelagahan manusia yang boleh membawa huru hara, seterusnya menyebabkan kemerosotan ekonomi. Yahudi akan berlagak sebagai penyelamat dengan mempelawa masuk ke'pasukan kita' iaitu Sosialis, komunis dan lain-lain yang dapat memberi ruang kepada Yahudi untuk menguasai bangsa bukan Yahudi. Dalam alam fikiranYahudi, wajib ditanam perasaan bahawa semua haiwan itu (bukan bangsa Yahudi) akan tidur nyenyak apabila kenyang dengan darah. Ketika itulah senang bagi Yahudi memperhambakan mereka.

4. Bangsa Yahudi mestilah menghapuskan segala bentuk kepercayaan agama serta mengikis daripada hati orang bukan Yahudi prinsip ketuhanan dan menggantikannya dengan perkiraan ilmu hisab serta lain-lain keperluan kebendaan. Fikiran orang bukan Yahudi mestilah dialihkan ke arah memikirkan soal perdagangan dan perusahaan supaya mereka tidak ada masa untuk memikirkan soal-soal musuh mereka. Akhirnya segala kepentingan akan jatuh ke tangan Yahudi.

5. Sekiranya ada di kalangan orang bukan Yahudi cuba mengatasi bangsa Yahudi dari segi sains, politik dan ekonomi, maka bangsa Yahudi mestilah menyekat mereka dengan cara menimbulkan pelbagai bentuk perselisihan sehingga wujud konflik sesama mereka. Kesannya, mereka mengambil keputusan untuk tidak mencampuri permasalahan tersebut kerana ianya hanya difahami oleh orang-orang yang memimpin rakyat sahaja.

6. Untuk memusnahkan perusahaan bangsa bukan Yahudi, ialah dengan cara merosakkan sumber pengeluaran dengan memupuk tabiat membuat kejahatan dan meminum minuman keras di kalangan pekerja, serta mengambil langkah menghapuskan orang orang terpelajar dari kalangan bangsa bukan Yahudi. Semua bangsa bukan Yahudi mestilah dipastikan menduduki mertabat kaum buruh yang melarat.

7. Orang-orang Yahudi wajib menabur fitnah supaya timbul kekacauan, pertelagahan dan permusuhan di kalangan manusia. Bila timbul penentangan terhadap bangsa Yahudi, maka wajiblah orang Yahudi menyambutnya dengan peperangan secara total di seluruh dunia.

8. Pemerintah Yahudi akan dikelilingi oleh segolongan besar ahli-ahli ekonomi dan orang Yahudi sendiri akan dikelilingi oleh ribuan ahli-ahli korporat, jutawan dan usahawan.

9. Yahudi akan mendirikan kerajaan diktator dengan membuat dan melaksanakan undang-undang yang tegas, iaitu undang-undang yang akan membunuh tanpa pengampunan. Yahudi akan merosakkan moral pemuda-pemuda bukan Yahudi dengan menanamkan teori-teori palsu dan ilmu-ilmu yang batil.

10. Yahudi akan membawa masuk racun 'Liberalisma' ke dalam negara-negara yang bukan Yahudi supaya menggugat kestabilan politik. Pilihanraya diatur supaya boleh memberi kemenangan kepada pemimpin-pemimpin yang dapat bertugas sebagai agen yahudi dalam melaksanakan rancangan rancangan Yahudi.

11. Bangsa Yahudi menyifatkan diri mereka sebagai serigala dan bangsa lain sebagai kambing. Bagi mereka, Yahudi merupakan bangsa yang terpilih dan mereka bertebaran ke atas muka bumi ini sebagai satu rahmat. Berada diperantauan atau negara asing yang nampak sebagai kelemahan, sebenarnya mencerminkan kekuatan yang dapat membawa bangsa itu ke pintu kekuatan di seluruh dunia.

12. Yahudi akan mengubah pengertian tentang kebebasan atau kemerdekaan dengan mentafsirkan istilah itu sebagai mengamalkan apa-apa yang diperkenalkan atau dibenarkan oleh undang-undang sahaja. Kalau bangsa bukan Yahudi diberi permit menerbitkan sepuluh akhbar atau majalah, maka bangsa Yahudi mesti menerbitkan 30 akhbar atau majalah. Perkara ini amat penting kerana ia adalah alat untuk mengubah fikiran rakyat.

13. Bagi memastikan kejayaan usaha-usaha memonopoli dan mempercepatkan proses keruntuhan, maka bangsa Yahudi hendaklah menghapuskan golongan korporat dari bukan bangsa Yahudi di samping mengadakan spekulasi dan menyebarkan projek mewah, pesta-pesta serta pelbagai bentuk hiburan lain di kalangan bangsa bukan Yahudi kerana semua ini akan menelan kekayaan mereka. Untuk mengalih perhatian orang bukan Yahudi daripada memikirkan persoalan politik, maka agen Yahudi hendaklah membawa mereka kepada kegiatan-kegiatan hiburan, olahraga, pesta-pesta, pertandingan kesenian, kebudayaan dan lain-lain lagi.

14. Para filosuf Yunani mestilah membincangkan kekurangan-kekurangan serta mendedahkan keburukan agama-agama lain. Para penulis Yahudi harus menonjolkan tulisan-tulisan pornografi iaitu mengadakan sastera yang tidak bermakna, kotor dan keji.

15. Apabila mendapat kekuasaan, bangsa Yahudi akan membunuh tanpa belas kasihan terhadap setiap orang yang menentangnya. Setiap pertubuhan yang merancang untuk menentangnya mestilah dihukum dan ahli-ahlinya dibuang negeri. Oleh itu, mesti didirikan sebanyak-banyaknya 'FREMASONIC LODGE' iaitu tempat-tempat pertemuan rahsia orang orang Yahudi.

16. Yahudi akan mendirikan universiti mengikut rancangan yang begitu tersusun. Pensyarah-pensyarah akan mendidik dan membentuk para pemuda supaya menjadi manusia yang patuh kepada pihak berkuasa (Yahudi). Bagaimanapun, ajaran-ajaran mengenai undang-undang negeri dan politik tidak akan diajar kecuali beberapa orang sahaja yang dipilih kerana kebolehan mereka.

17. Yahudi meletakkan kehakiman dalam bidang yang sempit dan terhad. Guaman akan melahirkan orang-orang kejam, tidak berperikemanusiaan dan mempunyai tabiat buruk untuk mencapai kemenangan bagi orang yang dibelanya, walaupun terpaksamenghancurkan semangat keadilan dan mengorbankan kebajikan masyarakat.

18. The Kings of Jews akan dikawal oleh pengawal pengawal rahsia, kerana orang-orang yahudi tidak akan membuka pinti kepada kemungkinan adanya perancangan untuk menentang kegiatan Yahudi.

19. Bangsa Yahudi akan membicarakan orang orang yang melakukan kesalahan politik sama seperti orang yang mencuri, membunuh dan kesalahan-kesalahan yang lain. Orang ramai akan memandang kesalahan politik itu sebagai satu kesalahan yanghina dan timbul rasa benci kepada mereka yang melakukannya.

20. Bank Antarabangsa Yahudi akan memberi pinjaman kepada bangsa bukan Yahudi dengan kadar bunga yang tinggi. Pinjaman yang sedemikian, akan menyebabkan pertambahan kadar hutang berlipat kali ganda. Ekonomi orang bukan Yahudi akan lumpuh secara outomatik kesan pertambahan hutang tersebut.

21. Yahudi menggantikan pasaran wang dengan institusi hutang kerajaan yang bertujuan untuk menetapkan nilai perusahaan mengikut pendapatan kerajaan. Institusi ini akan menawarkan pasaran 500 sijil pinjaman perusahaan dalam sehari atau membeli sebanyak itu juga. Dengan cara inilah segala perusahaan akan bergantung kepada Yahudi.

22. Untuk sampai ketujuan yang baik iaitu kekuasaan Yahudi yang berkuasa penuh dalam rangka meletakkan dunia dalam pemerintahannya, kadang-kadang kekerasan akan digunakan. Di tangan Yahudilah terletaknya pusat kekuasaan yang paling besar.

23. Orang Yahudi wajib melatih seluruh umat manusia dalam meningkatkan rasa segan dan malu agar mereka terbiasa dengan sifat patuh dan setia kepada arahan Yahudi.

24. Kerajaan tidak boleh diserahkan kepada mereka yang tidak tahu selok belok pemerintahan. Hanya mereka yang boleh menunjukkan sikap keras, kejam dan boleh memerintah dengan tegas akan menerima teraju kerajaan daripada pemimpin-pemimpin kita (Yahudi).

Situasi semasa Mesir : Kelantangan, keberanian dan ketegasan al-Qaradhawi!

Comments
http://www.khanfactor.com/blog/wp-content/uploads/2009/01/egyptian_president_hosni_mubarak_and_the_israeli_pm_ehod_olmert__file_2007.jpg

berundurlah wahai Mubarak andainya di dalam hati kamu ada sebesar zarah sifat rahmat (kasihan belas) atau dalam kepala kamu sebesar zarah fikiran – Syaikh Yusuf Qaradhawi


Ketua Kesatuan Ulama Islam Sedunia, Syaikh Yusuf Qaradhawi menyeru Presiden Mesir, Husni Mubarak berundur ‘dengan kedua-dua kakinya’ secara sukarela, sebelum beliau diundurkan secara paksa.
Al-Qaradhawi menyifatkan regim Husni Mubarak sebagai tidak sedar, tidak faham, buta, pekak dan bodoh.
Beliau berkata kepada Husni Mubarak melalui siaran satelit al-Jazeera “berundurlah wahai Mubarak andainya di dalam hati kamu ada sebesar zarah sifat rahmat (kasihan belas) atau dalam kepala kamu sebesar zarah fikiran”.
Dalam masa yang sama, beliau meminta Mubarak kasihankan dirinya dan keluarganya, kerana jika pemerintahan itu satu ghanimah (harta rampasan),maka sudah cukup untuk Mubarak memerintah selama 30 tahun. Sekiranya ia merupakan satu bebanan, 30 tahun juga sudah memadai untuk Mubarak memikul bebanan itu.
Beliau turut menasihatkan Mubarak  supaya berundur daripada kerajaan dan berpindah meninggalkan Mesir kerana Mesir telah kerugian berbilion-bilion harta benda.
Beliau dengan tegas menyatakan, “sudah tiada tempat bagi kamu wahai Mubarak, aku mahu supaya kamu keluar dengan kedua-dua kaki kamu supaya kamu dihukum dan dibicarakan di Mahkamah Awam, bukannya Mahkamah Tentera yang kamu tubuhkan untuk menghukum musuh-musuh kamu, dimana kamu telah menghukum mereka dengan hukuman yang zalim di bawah peruntukan Undang-undang Kecemasan.
Sesungguhnya bagi setiap orang yang zalim ada kesudahannya dan tiada sesiapa pun yang mampu menentang sejarah”.
Qaradhawi menganggap Mubarak sebagai tidak faham mesej rakyat apabila tampil dengan ucapan yang menunjukkan bahawa beliau tidak sedar dengan apa yang sedang berlaku. Beliau,menurut Qaradhawi, berada pada alam lain, bukannya alam kita dan tidak sedar tentang orang-orang yang kelaparan atau tercedera”.
Beliau tertanya-tanya apakah faedah pembubaran kerajaan Mesir yang dilakukan Mubarak, sedangkan beliau selaku Presiden Mesir tidak menyebut apa-apa tentang pembubaran parlimen dan pemansuhan Undang-undang Kecemasan.
Kebangkitan rakyat Mesir ‘kebangkitan yang diberkati’
Dalam ucapannya, Qaradhawi mengucapkan syabas kepada rakyat Mesir di atas ‘kebangkitan yang diberkati’ bagi melawan suasana pincang yang mereka sudah lama bersabar.
Sekian lama mereka bersabar sedangkan mereka melihat pihak-pihak tertentu  merompak kekayaan negara dan menikmatinya, sedangkan mereka sebagai rakyat tidak memiliki sesuap makanan.
Qaradhawi menyifatkan kebangkitan rakyat Mesir sebagai kebangkitan yang aman tanpa menggunakan senjata yang bertujuan menuntut kehidupan yang mulia dan sesuap makanan halal, tetapi tiba-tiba dikejutkan dengan peluru hidup dari pasukan keselamatan yang menyebabkan kematian berpuluh-puluh nyawa.
Beliau menegaskan bahawa para demonstran yang sebenar tidak akan terlibat dalam perbuatan merompak harta benda awam, sambil menasihatkan mereka supaya “jangan sekali-kali kamu menghulurkan tangan kamu ke arah mana-mana harta milik institusi awam atau khas, kerana perbuatan itu adalah haram”.
Disamping itu, beliau turut melahirkan rasa bangga dan penghargaannya kepada tentera Mesir, sambil meminta pihak tentera melindungi Mesir pada masa-masa akan datang, tanpa masuk campur dalam soal pemerintahan, dan menyerahkan soal pemerintahan kepada rakyat bagi membolehkan Presiden baru Mesir dipilih melalui saluran demokrasi.
http://warisansemasa.blogspot.com via  http://pinkturtle2.wordpress.com

Thursday, February 3, 2011

Laksanakan Atas Dasar Tanggungjawab Bukan Atas Dasar Kepartian

Comments
Cukup kecewa apabila ada segelintir blogger cuba memmainkan sentimen kepartian dalam usaha membawa pulang pelajar-pelajar dari Mesir. Sempit dan dangkal sekali pernyataan yang mereka keluarkan tika pergolakkan sedang memuncak.

Alasan yang diberikan cukup tidak mengambarkan kematangan untuk berfikiran kritis tapi lebih menjurus ke arah pemikiran yang agressive. Tak pasal-pasal mengundang cercaan dari segenap pihak. Walaupun berbeza idoelogi politik, mereka tetap memegang kerakyatan sebagai warga negara Malaysia. Berpolitik adalah hak seseorang individu. Siapa mereka hendak sokong adalah terpulang tetapi kewajipan seseorang pemimpin adalah memastikan keselamatan setiap rakyatnya terjaga. Jangan berlainan kerpatian terus di anak tirikan. Menuduh mereka melawan kerajaan juga perlulah berasas. Dari aspek apa kita patut menyokong dan dari aspek apa pula kita patut membangkang. Inilah memerlukan seseorang untuk mempunyai pemikiran yang assertive. Memberi bantuan adalah tanggungjawab pemerintah. Ini adalah diskriminasi! Andai mementingkan ideologi politik berbanding rasa tanggungjawab kepada rakyatnya.

Jika dilihat pada Amerika, Jepun dan China. Tanpa mengira ideologi, kesemua rakyat mereka telah dibawa pulang. Ini kerana pemimpinnya ada toleransi dan rasa tanggungjawab yang masih menebal. Tapi kita? Mundur ke belakang. Jangan mengukir kekecewaan di kalangan rakyat yang sedar andai ada jenazah warga negara Malaysia yang di bawa pulang. Kelak jalan raya di Malaysia menjadi tumpuan dunia........

Baca juga artikel ini:

Arusperjuangan.blogspot.com

Wednesday, February 2, 2011

Satu Titik Permulaan...

Comments
Satu catatan sejarah dunia baru dilahirkan dalam siri revolusi yang melibatkan negara Tunisia, Mesir, Yamen dan Jordan. Kemungkinan revolusi ini akan menular ke negara-negara arab yang lain. Setelah sekian lama berlaku penindasan oleh pemerintah diktator terhadap rakyat selama puluhan tahun akhirnya rakyat bangkit dan melawan bagi menjatuhkan pemerintahan kuku besi ini. Yang runcing sekarang adalah di Mesir di mana rakyatnya bangun dan mencetuskan revolusi yang menuntut Pemimpinnya yakni Hosni Mubarak mengalah dan melepaskan jawatannya.
Kuasa rakyat memang tidak dapat dibendung walaupun diturunkan bala tntera. Jutaan rakyat Mesir turun berdemonstrasi mendesak peminpinnya berundur. Hosni Mubarak memang pemimpin diktator yang menindas rakyat dan mempunyai talian yang rapat dengan rejim israel dan amerika. Dan ia juga merupakan negara terawal yang menandatangani perjanjian damai dengan Israel. Revolusi ini menandakan kebangkitan Islam telah bermula dan siapa yang dapat menduga ia mampu menular ke seluruh negara-negara Islam. Keadaan yang berlaku di mesir secara tidak langsung telah menimbulkan kebimbangan rejim israel yang sememangnya gerun dengan kebangkitan Islam. Biarkan mereka gerun dan satu hari nanti mereka akan dilenyapkan dari muka bumi ini akibat dari kebangkitan Islam.

Kepada pemerintahan di Malaysia, di harap mengambil pengajaran dari revolusi ini. Kalau masih tak sedar, rakyat sendiri akan menyedarkan kamu. Harga minyak, harga barang, pengangguran, kronisme, APCO, penindasan terhadap rakyat miskin, kemiskinan, pemerintahan demokrasi kuku besi, FLOM adalah isu yang hangat diperkatakan sekarang dan menimbulkan amarah di kalangan rakyat yang sedar bahawa mereka bukanlah lembu dan pak angguk!

p/s: nak kata saya tak kenang jasa atau tak menghormati sejarah atau tak bersyukur terpulang. Bagi saya, bumi ini dan isinya adalah hak Allah, syukur saya hanya pada Allah dan terima kasih saya hanya pada pemimpin yang perihatin dengan nasib rakyat. Buat apa nak bangga dengan bangunan tinggi andai rakyat terbeban dengan kenaikkan melampau harga minyak petrol dan barangan? Apa ertinya negara maju andai gejala sosial parah dan kemiskinan tegar tak dapat diatasi. Zakat dikutip tapi tidak sampai pada golongan sasaran. Dan kronisme jadi budaya.

Nak kata penunjuk perasaan adalah pengganas? Negara adalah kepunyaan rakyat dan pemimpin hakikatnya dilantik oleh rakyat untuk buat kerja untuk rakyat bukannya kebas hak rakyat demi kepentingan diri!
 
best linux hosting